C# programozás lépésről lépésre – Letölthető

Tegnap óta a papírforma mellett pdf változatban is elérhető a könyvem az alábbi linkre kattintva: Letöltés

Mindenesetre nyugodtan vegyétek is meg, ártani nem árt 😀

Reklámok
Tagged with: ,
Nincs kategorizálva kategória
31 comments on “C# programozás lépésről lépésre – Letölthető
  1. cerana szerint:

    Üdvözletem.
    Jó kis könyv ez, csak sehol nem találom a Data cs. nevű fájlt. Az adatbázistáblából történő lekérdezések szerkesztését nemigen értem. Mikor kell kisbetűs, illetve nagybetűs változatot használni ? (Customer-customer) Esetleg ez külön tábla és mezőnév ? Ha egy adatbázis tábla adatait akarjuk felhasználni, akkor elég a GettáblanévList módon képezni azt a listát amiből lekérdezni akarunk ?

  2. cerana szerint:

    Köszönöm! Így már világosabb. Azért gondoltam, hogy ez is adattábla, mert a 101 Sample a Northwind mintaadatbázist használja, ahol hasonlóan képezi a listanevet. Tanulmányozom.

  3. Tomi szerint:

    Helló!
    Középiskolás vagyok és érdekel a programozás, ez a könyv jó nekem?
    Vagy mit ajánlana nekem?
    Teljesen kezdő vagyok, megpróbálom a művével 🙂
    Előre is köszönöm a válaszát 🙂

  4. Miska0330 szerint:

    Helló! Nagyon jól sikerült a könyved. Meg is vettem a könyvesboltban és elkezdtem felfrissíteni a C# tudásomat, mert rég tanultam már. Nagyon sok ismerősömnek ajánlottam a könyvedet, és mindenkinek tetszett.

  5. Anna szerint:

    Szia!
    Nagyon szépen köszönöm, tetszik a könyv, és nagyon hasznos. Érthetőek a magyarázatok is. A következő átdolgozáshoz egy ötlet: a Form Applicaton részt jó lenne részletesebben tárgyalni és kiegészíteni. Gondolok itt például a grafikára: rajzolás a képernyőre, Timer, fájlkezelés, párbeszédablakok.
    Még egyszer köszönöm! 🙂

    • reiteristvan szerint:

      Szia!

      Köszönöm én is, örülök, hogy tetszik!
      A Form-os rész valóban rövid lett, sajnos határidő és oldalszámmegkötés miatt alakult így. Azt a fejezetet gyakorlatilag 2 nap alatt írtam, szóval egy kicsit csonka lett. Valamilyen formában mindenképp lesz bővebb változat, azt megígérhetem.
      Köszönöm a dicséretet, ilyenkor érzem, hogy megéri csinálni 🙂

  6. Szia!
    2D-s játékok programozásával szeretnék foglalkozni, de nem tudok semmit a programozásról.
    Nekem tud-e segíteni ez a könyv?
    Előre is köszönöm!

    • reiteristvan szerint:

      Szia Tamás!

      Ha kezdő programozó vagy akkor elindulni mindenképpen segít, az alapfogalmakkal tisztában leszel.
      Kifejezetten játékprogramozáshoz nem találsz benne segítséget, viszont C# nyelven rendelkezésedre áll az XNA és “utódja” a MonoGame. XNA-hoz találsz segédanyagot a devportal.hu-n, illetve ha az angol nyelv nem akadály akkor egy google keresés igazi aranybányát jelenthet (a MonoGame pedig gyakorlatilag az XNA átirata modern platformokra, készíthetsz vele játékokat az összes mobilplatformra és Win8-ra is).
      Ott van még a Unity3D is, amelyet szintén programozhatsz C#-ul, de ehhez már komolyabb ismeretek kellenek.

      Ezeken kívül, ha 2D játékokat akarsz készíteni, elindulhatsz a HTML5 vonalon is, számtalan 2D játékmotor készült már. Persze ebben az esetben a C# nyelvnek nem veszed hasznát, Javascript-re lesz szükséged, de mivel az is C típusú nyelv az alapokkal nem lesz gondod.

      Használhatsz Flash-t is, ezt Actionscript nyelven programozhatod, amely a Javascript testvére (és szintén C típusú nyelv). Ezt a platformot manapság szinte kizárólag játékfejlesztésre használják, a legtöbb facebook játék flash alapú, illetve több nagyobb gyűjtőoldal is létezik (pl. kongregate.com). Ajánlom a FlashPunk és Flixel motorokat hozzá.

      Remélem tudtam segíteni, ha van még kérdésed szívesen segítek.

  7. Ferenc szerint:

    Nagyon tetszett!
    Köszönöm!

  8. Hangyal Gyorgy szerint:

    Hello! Informatikabol szeretnek egy olyan programot Visual Studio segitsegevel, a Bajnokok ligajarol, hogy peldaul a csoportok benne legyenek,es ha rakattintok a csapatokra akkor kiadja a meccs eredmenyet, es stb. , arra lennek kivancsi hogy ennek a konyvnek a segitsegevel el tudnam-e kesziteni ezt a programot, mellesleg meg amator vagyok, nem ismerem egyaltalan a Visual tudio-t.

  9. vanko szerint:

    Szia!Engem a lpt port szabályzása C#-vel érdekelne ez a köny segithet?

  10. Varga Zsolt szerint:

    Engem az üzleti alkalmazások érdekelnek. Szeretnék egy olyan könyvet, talán ennek a második része lehetne, amely előre elkészített modulokat, komponenseket taglalna, hogyan kell használni, milyenek vannak és hogyan működnek.. Ezekből hogyan lehet komplex alkalmazásokat készíteni, például egy könyvelő programot..

    • reiteristvan szerint:

      Ez sajnos a lehetetlen kategória. Természetesen lehet olyan könyvet írni, amely egy konkrét szoftver elkészítésével foglalkozik (pl. az általad említett könyvelő program), de ezt csak a szerző által meghatározott módon, az ő saját módszereivel, preferenciáival, és legfőképpen csak egy technológiával, egy komponens csomaggal, stb.
      A másik probléma a terjedelem, illetve az időráfordítás. Egy referencia típusú könyvet, mint amilyen a C# lépésről lépésre viszonylag könnyű megírni, mivel pontosan meg tudom határozni hol van az eleje és a vége, mi az amit le akarok írni adott témáról. Ha egy üzleti szoftver elkészítését próbálnám taglalni akkor annak soha nem lenne vége, a szó legszorosabb értelmében tízezer oldalakat lehetne írni. Ezt egy kiadó sem finanszírozná, hiszen kiadás szempontjából rémálom lenne. Az ingyenes terjesztés pedig azért nem megy, mert amíg megírom a könyvet, addig inkább fejleszthetek valódi szoftvereket, amiért fizetést kapok (ezek forráskódját pedig nyilván nem adhatom ki).

      • Varga Zsolt szerint:

        Köszönöm a válaszát!
        Nagyon tetszik a könyv, megvásároltam.. Körülbelül annyiba kerül kinyomtatni, mint megvenni, de azért jobb kötésben..

        Lenne még egy olyan kérdésem, hogyha én hobbi fejlesztőként akarok összerakni egy adatbáziskezelő alkalmazást és a mySQL-t szeretném használni, akkor milyen bővítmények kellenek ehhez, valamit nem ciklusokkal, hanem egy ingyenes report generator alkalmazással szeretném a kimutatások dokumentumait létrehozni, akkor mit javasol erre a célra?

        Hogyan lehetne a legolcsóbban összeállítani a felhasználható rendszert, ami a teljes megoldáshoz szükséges?

      • reiteristvan szerint:

        Elnézést, hogy csak most válaszolok, köszönöm a dicséretet!

        Az első tanácsom az lenne, hogy mySQL helyett használjon MsSQL-t, nem azért mert jobb, nem is akarok ebből hitvitát, egyszerűen a Microsoft a saját termékeit jobban támogatja. Az Express változatok ingyenesen használhatóak akár üzleti célra is, igaz, limitációk vannak, ha jól emlékszem akkor az adatbázisok mérete nem haladhatja meg a 4GB-ot, tehát ha ezt át lehet hidalni, akkor az adattárolás ingyenesen megoldott.
        Ha ez nem járható út, akkor ajánlom az Oracle saját megoldásait, ezek a nuget csomagkezelővel néhány perc alatt telepíthetőek és támogatják mind a hagyományos ADO.NET megoldást, mind az Entity Framework-öt. MySQL.Data és MySQL.Data.Entities néven léteznek.

        Ingyenes reportgenerátort sajnos nem tudok mondani, érdemes a megfelelő szakmai fórumokon szétnézni, és kiválasztani az igényeknek megfelelőt.

        A kérdés elég általános, így sokkal részletesebb válasszal nem szolgálhatok, de remélem tudtam segíteni. Valójában, ha nem enterprise mértékű szoftver készítése a cél, akkor a fejlesztés/üzemeltetés lényegében ingyen megoldható, maximum a fejlesztőeszközre kell költeni, ha az Express Visual Studio nem elég.

  11. Perger András szerint:

    Szia!
    Engem leginkább a kódolásokra és a weblapszerkesztéshez szükséges ismeretekre lenne szükségem. Teljesen kezdő vagyok. Tudna segíteni a könyved?

  12. 12geek szerint:

    Már kódolok jó ideje C#-ban, és hobbim szakkönyveket olvasni. A tiedben sok újdonság számomra nem volt, viszont meglepett, hogy pár fontos dolgot zseniálisan írtál le, és még nekem is rendszerezte a tudásomat így a könyved. Gratula, talán a legjobb, ha nem a legjobb könyveid neked vannak a témában.

    Bárcsak lenne ilyen jó leírása az ASP.net MVC, illetve V-Nextnek is! 😀

  13. Ágoston D. szerint:

    Nagyon jó könyv, köszönöm szépen, hogy PDF formátumban is elérhetővé tette!
    Hamarosan meg vásárolom könyv formájában is!

  14. Nonac szerint:

    Szia! A Visual Studio Community 2017-es verzióját használva, milyen csomagot érdemes feltelepíteni a könyv használatához, mivel most feltelepítettem az alapot, de ott nem találtam, Console Application típus létrehozására lehetőséget?

    • reiteristvan szerint:

      Szia,

      Én most csak egy Enterprise verzión tudtam megnézni, de valóban átvariálták kicsit. A Visual C# fület lenyitva a Windows Classic Desktop alatt lesz a Console App (.NET Framework) sablon, az jó lesz. Illetve ha így sincs meg, akkor a jobb fölső sarokban a Search Installed Templates mezőbe írd be, hogy Console App és ki kell dobja.
      Ezen kívül a telepítés során ki kellett válaszd a .NET Desktop Development feature-t is, ez tartalmazza majd a neked kellő sablont.

  15. Beatrix szerint:

    Kedves Istvan, kicsit elakadtam az algoritmusoknal, ezert rakerestem a kedvenc helyemen, es meleg szivvel ajanlom az angolul ertoknek ezt az ingyenes tanfolyamot, ahogy az osszes tobbi mast isa Khan Academy oldalan, pont az algoritmusokrol szol. https://www.khanacademy.org/computing/computer-science/algorithms/intro-to-algorithms/v/what-are-algorithms

Vélemény, hozzászólás?

Írtam
